Практика
ЗВІТ
про переддипломну
практику
з 01.02.2023р. по 24.02.2023р.
студентки 41 групи
спеціальності Початкова освіта
КЗ КОР «Богуславський гуманітарний фаховий
коледж імені
І.С.Нечуя-Левицького»
Некрашевич Діани Максимівни
Педагогічну
практику проходила в ОЗО Богуславському академічному ліцеї №1 з 30 січня по 24
лютого 2023 року. У
1- А класі, класним керівником
є Матійко Валентина Вікторівна. Вчителька має великий стаж роботи, високу фахову й методичну
підготовку.
У школі було
створено всі умови для проходження практики. Шкільний кабінет для дітей
достатньо обладнаний засобами навчання, дуже гарна атмосфера для праці. У
будь-який час вчителька могла надати консультацію.
Протягом чотирьох
тижнів я кожного дня відвідувала школу. Виконуючи обов’язки вчителя 1 класу,
провела 61 урок, з інтегрованого курсу «Я досліджую світ», з предмету навчання
грамоти, що включає роботу з букварем та письмову роботу в зошитах, математики,
фізичного виховання, образотворчого мистецтва, за розкладом. Відкритий урок з «Я досліджую світ»
по темі «Чи можна бути винахідником у
наш час» був насичений інтерактивом, різними завданнями, не виключаючи
командну, групову роботу учнів. Основним
завданням було розвивати дитину, як неповторну індивідуальність, формувати в
неї творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності. Відштовхуючись
від цього, намагалася кожен урок провести в ігровій формі, використовуючи наочність,
роздаткові матеріали та командні роботи. Щоб урізноманітнити урок, раз на
тиждень до класу запрошувала гостя, а саме одного з членів родини учня, який
проводив майстер клас, обговорюючи попередньо з вчителем. Такий урок давав
можливість дітям краще познайомитися не тільки з учнем, а й з його сім’єю,
натомість, коли батьки можуть проникнутися всіма тонкощами роботи вчителя, та
спробувати це на собі. На перервах організовувала хвилинки-цікавинки та рухливі
ігри для розвитку в учнів уваги, мислення, пам’яті, спритності та витривалості.
Важко вдавалося підвести учнів до швидкої роботи з наочністю, що займало багато
часу. Мала можливість провести уроки дистанційно, використовуючи Online-платформу Classroom, де запроваджувала
завдання на різних Online-платформах, намагаючись завжди враховувати вікові
особливості дітей.
Була проведена екскурсія з дітьми до Богуславського лісового
господарства, за допомогою якої, я отримала цінний досвід організаційної,
позакласної роботи не тільки в умовах школи, а й в іншому державному
підприємстві.
Перший час було
важко організувати всю роботу по документації, але згодом, розпланувавши свій
графік роботи, раціонально правильно використовуючи час, налаштувала всю
роботу.
По закінченню практики
зробила такі висновки, що педагогічна практика поглибила, закріпила знання з
фахових і психолого-педагогічних дисциплін, здобуті в коледжі, та мала змогу
застосувати їх на практиці. Закріпила вміння
проводити різні типи уроків, застосовувати різні методи й форми роботи, які допомагають
активізувати пізнавальну діяльність учнів. Впевнилася у правильності вибору
професії й фаху, продовжуючи вдосконалювати свої педагогічні здібності,
розширювати свою ерудицію.
Впевнилася в тому, що ні яка література, а
також Online-практика, не замінить справжню практику в
школі. Всі діти дуже різні та унікальні - слухняні, дружелюбні, старанні,
працелюбні, виховані. А спілкування з дітьми під час практики дало впевненість
в собі та своїх силах, лише позитивні емоції та безцінний досвід.
Дата: 24.02.2023 р.
Відкритий урок з Я досліджую світ
Тема тижня: Ми –
винахідники.
Тема дня: Як народжуються
винаходи.
Мета: розкрити поняття
«винахідник»; ознайомити дітей з винаходами, які
придумали діти; розвивати спостережливість, логічне
мислення, фантазію; виховувати цікавість до пізнання нового.
Очікуванні результати учіння:
знатимуть:
- хто такий винахідник;
- як розвивати
вміння, потрібні винахіднику;
- деякі винаходи людства та передумови
їх виникнення;
умітимуть:
- спостерігати за об’єктами навколишнього світу,
робити висновки та узагальнення
за результатами
власних спостережень;
- дотримуватися правил безпеки в роботі;
- уважно слухати одне одного.
Обладнання: план-конспект,
презентація, мультимедійник комплект, наочність.
Використані джерела:
1. http://svitdovkola.org/1/lessons/19.2
2. https://www.youtube.com/watch?v=-e1_QhJ1EhQ
3. https://www.youtube.com/watch?v=uoBjfnm4JJQ
Перебіг заняття
І.Ранкова зустріч.
1.1 Привітання.
- Щоб хороший
настрій мати,
Треба всім його бажати.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, плането моя,
Барвиста, співоча, рідна Земля!
1.2 Вправа “Мій настрій”
- Який у вас сьогодні настрій? Що може впливати на зміни
у вашому настрої?
- Оберіть зображення, яке відповідає вашому настрою прямо
зараз.
1.3 Щоденні новини
- Який сьогодні день тижня? Яке число? Якого місяця? Яке
число було вчора? А яке буде завтра? Яка зараз пора року? Яка сьогодні погода? Які
ознаки зими ви побачили сьогодні?
1.4 Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Загадка
Все, що нам давно знайоме,
Колись було невідомим.
Телефон, папір, машина,
Колесо, до нього шина,
Лампочка, двигун, ракета,
Мікрохвильовка і газета,
Човен, ручка, всюдихід —
Звемо все це… (Винахід)
- Про які винаходи йдеться у вірші?
- Тож, чому ці всі винаходи нам необхідні?
- Які ще найвідоміші винаходи людства ви можете назвати?
1.5 Оголошення проблемного запитання, яке буде досліджуватися.
- Сьогодні ми дізнаємося як саме народжуються винаходи.
ІІ. Сприйняття та усвідомлення знань.
2.1 Робота в зошиті. Вправа 1.
- Чому люди стають винахідниками?
- Розгорніть зошит на сторінці 24. Виконайте вправу 1. Позначте
смайликом твердження, з якими ви погоджуєтеся. Додайте свій варіант.
2.2 Ххмара слів «Виаходи».
- Розгляньте хмари слів “Винаходи”.
- Які винаходи ви побачили? Назви яких винаходів
прочитали?
- Якими з цих винаходів ви вже користувалися? Коли саме?
2.3 Робота в зошиті. Вправа 2.
- Знайдіть
у таблиці назви предметів, зображених нижче. Розфарбуйте найкорисніший, на вашу
думку, винахід. Поясніть свій вибір.
2.4 Відео “Історія виникнення морозива”
- А чи хочете ви дызнатися як виникло морозиво?
- Про що ви почули вперше?
- Коли в людини може виникнути ідея винаходу?
2.5 Фізкультхвилинка
- Активна
руханка вже чекає на нас.
2.6 Відео «Неймовірний робот Boston Dynamics»
- Пригадайте, що таке робот. Для чого вони потрібні
людині? Що можуть роботи?
https://www.youtube.com/watch?v=-e1_QhJ1EhQ
2.7 Робота в зошиті. Вправа 4.
-
Знайдіть вправу 4. Уявіть себе винахідником /
винахідницею. Намалюйте робота, якого вам хотілося б зробити.
2.8 Робота в зошиті. Вправа 5.
- Перейдіть до вправи
5 та розкажіть про свій винахід за поданим планом.
· Як звати твого робота?
· Навіщо він потрібен?
· Що вміє робити?
· Які пристосування він має для виконання завдань?
· Хто подякує тобі за цей винахід?
2.9 Робота в зошиті. Вправа 6.
- Потренуйте уважність: на малюнку у вправі 6 позначте
тінь, що належить роботові.
ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа “Мікрофон”
- Розкажіть, що нового ви дізналися сьогодні на уроці.
- Чи сподобався вам наш урок?
- Що найбільше здивувало вас на уроці?
- Про що з почутого на уроці ви хотіли б розповісти своїм
рідним?
- Чи задоволенні ви своєю роботою?
- Чи хотіли ви б стати винахідником?
Презентація
Дата: 28.02.23р.
Клас: 2 - Д
Тема: Створення зображень. Використання інструментів в «Штамп.»
Мета: навчальна: ознайомити з інструментом Штамп; продовжити
ознайомлення
учнів з основними операціями малювання в графічному
редакторі; удосконалювати навички створення зображень у середовищі графічного
редактора; вдосконалювати навички роботи з інструментами графічного редактора;
закріпити навичкиви користання палітри кольорів у графічному редакторі;
розвивальна: розвиватиу яву, фантазію, самостійність учнів;
виховна: виховання інформаційної культури учнів, уважності, дисциплінованость.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп'ютери, підручник, презентація з теми.
Програмне забезпечення: графічний
редактор Tux Paint.
Використані
джерела:
1. https://www.slideshare.net/Anna04081968/2-2-226140572
Хід
уроку
І. Організаційний момент.
1.1 Привітання з класом
Уже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Роботу швидше починаймо.
ІІ. Логічна розминка.
2.1 Вправа «Де чиї вушка»
- Обчисли значення виразів та з’ясуй, де чиї вушка.
2.2 Вправа «Чи
зустрілися друзі?»
Чебурашка домовився з
Геною зустрітися в 4 вагоні поїзда. Гена сів у 4 вагон від голови поїзда, а
Чебурашка – від хвоста. Чи зустрілися вони? (ні)
ІІІ.
Актуалізація опорних знань (презентація)
3.1 Повторення правил безпечної поведінки в кабінеті та техніки
безпеки при роботі з комп’ютерами. Гра «Так чи ні?»
- Діти, ви знаходитеся у комп’ютерному класі.
Тому на початку уроку давайте повторимо правила поведінки та техніки безпеки.
- Я вам пропоную пограти в гру «Так чи ні?». Я
буду читати віршики про правила техніки безпеки, на які ви будете говорити
«Так», якщо погоджуєтеся, і «Ні», якщо не погоджуєтеся.
Гра «Так чи ні?»
– Треба швидко забігати в
клас,
не чекати, як покличуть
вас.(Ні).
– Вибрати найкраще місце
і туди самому сісти.
(Ні).
– Краще тихо в клас
зайти,
Вільне місце там знайти.
(Так).
– Запитати дозволу, щоб
сісти.
За комп’ютером не їсти.
(Так).
–- Голосно покликать
друга,
як не чув, — то раз і
вдруге. (Ні).
– Клавіші усі вмить
натискаю,
але дозволу про це
я не питаю. (Ні).
– Ні шнурів, ані дротів я
не чіпаю,
Бо всі правила я добре
знаю. (Так).
- Молодці, ви всі знаєте
правила техніки безпеки та поведінки в комп’ютерному класі.
3.2 Повторення вивченого на минулому уроці.
- Пригадайте, що ми вивчали на минулому уроці?
- Які інструменти можуть творити «дива» на комп’ютері?
Сонце, дощ або веселка,
Крейдою, пальцем чи як вітраж
Намалює одним кліком
Інструментик новий наш.
Все що придумає фантазія
Виконає інструментик…
(Магія)
IV.
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Як створити «аплікацію» на комп’ютері?
- Відгадайте загадку та дізнайтеся тему сьогоднішнього уроку.
Малювати без упину
Людей, квіти і тварини
Допоможе завжди нам
Інструмент зручненький… (Штамп)
-
Тож, сьогодні ви дізнаєтесь:
a
Для
чого використовують штам;
a
Які
дії можна виконувати з об’єктами в графічному редакторі.
V.
Вивчення нового матеріалу.
5.1 Вступне слово вчителя.
- Вам з друзями вже доводилося створювати аплікації з природних і штучних
матеріалів. При цьому використовували ручні інструменти та пристосування:
ножиці, клей, пластилін тощо.
- Виявляється, що поєднувати різні готові малюнки можна й у графічному
редакторі.
- Серед інструментів програми Тукс
Пейнт є штампи. Якщо обрати інструмент
на панелі Інструменти, то праворуч з’являться ескізи тварин, рослин, будинків,
транспорту й інших об’єктів.
- Об’єкти об’єднані в групи, наприклад: їжа, інструменти, пристрої,
рослини.
- Об’єкти можна змінювати: повертати, збільшувати або зменшувати, деякі —
розфарбовувати.
5.3 Цікавинки
Для першого українського мультиплікаційного серіалу «Лис
Микита», знятого за мотивами казки Івана Франка, було створено 450 тисяч
комп’ютерних малюнків.
5.4 Фізкультхвилинка
- Втомилися? Тож
зараз трішки порухаємось.
VII. Пояснення
індивідуального завдання.
- Вам потрібно
створити малюнок за зразком, використовуючи
інструмент Штамп.
Порядок виконання:
2. Виберати
інструмент . Обери шаблон Слон
5. Вибери
інструмент . Перейди до групи Тварини та птахи.
8. Збільш зображення .
9. Клацни мишею на
малюнку в тому місці, де буде середній слон.
12. Збережи
малюнок .
VIII. Виконання індивідуального завдання.
- Зараз сідаєте за комп'ютери, та самостійно виконуєте практичну роботу за
поданим інструктажем.
- У процесі виконання завдання пам’ятайте про правила поведінки за
комп’ютером.
IX.Підсумок
уроку. Рефлексія «Продовж речення»
o сьогодні я дізнався…
o мені було цікаво…
o мені було важко опрацьовувати...
o я виконував завдання...
o я зрозумів, що…
o теперь я можу…
o я відчув, що…
o я навчився…
o у мене вийшло…
o я спробую...
- Сьогодні найкраще на уроці ви гарно попрацювали та добре засвоїли матеріал.
- До побачення!
Презентація
Коментарі
Дописати коментар